لوگو گچبری مجتبی پارسایی

09121671980

گچبری مجتبی پارسایی برترین طراح و مجری گچبری در ایران

آموزش تمیز کردن سطوح گچی،سرامیک و لکه های دوغاب

خانه >> مقالات >> آموزش تمیز کردن سطوح گچی،سرامیک و لکه های دوغاب

فهرست مطالب

چگونه دیوار گچی را تمیز کنیم

احتمالا الان که دارید این مطلب را میخوانید در فصل زمستان هستید و به فکر خانه تکانی و به همین علت قصد خانه تکانی و تمیز کردن دیوار های گچی را دارید.

دیوار ها با اینکه عمودی هستند اما از سطوحی هستند که گرد و خاک زیادی روی آنها مینشیند و کثیف میشوند و یا حتی ممکن است فرزندانتان این دیوار ها را کثیف کرده باشند.

حالا میخواهیم به شما بگوییم که چگونه این دیوار های گچی را تمیز کنید بدون اینکه صدمه ای به آنها وارد شود.

از رایج ترین روش های تمیز کردن این نوع دیوار ها ، تمیز کردن با آب و مواد شوینده مایع است که بهترین روش در این زمینه است.

۷ روش پاک کردن لکه از دیوار گچی

اگر دیوار خانه شما گچی است و هنوز رنگ نشده است، به طور کلی برای تمیز کردن آن می‌توانید از مایع ظرفشویی و اسکاچ استفاده کنید. همچنین یک راه ساده و سریع برای تمیز کردن دیوار گچی استفاده از سمباده است. برای تمیز کردن کلی دیوار گچی محلول جوش شیرین نیز می‌تواند تا حدودی لکه‌ها و سیاهی‌ها را از بین ببرد.

مطالب مرتبط : پتینه کاری ، گچبری

 

روش تمیز کردن دیوار گچی از لکه‌های مختلف

دیوار‌های گچی را با هر نوع مواد یا وسایل نمی‌توان پاک کرد، زیرا ممکن است لکه بزرگتر و بدنماتری ایجاد شود. در اینجا روش‌های مناسب برای تمیز کردن دیوار گچی از لکه‌های مختلف مثل مداد، خودکار و جای تابلو یاد داده شده است.

 

تمیز کردن انواع مداد از روی دیوار گچی

۱- روش تمیز کردن مداد رنگی از روی دیوار

برای پاک کردن رد مداد رنگی از روی دیوار می‌توانید مقداری خمیر دندان را روی یک مسواک کهنه بمالید و به آرامی روی خطوط مداد رنگی را تمیز کنید. همچنین می‌توانید مقداری جوش شیرین را در آب مخلوط کنید و با پنبه روی خطوط مداد رنگی دیوار بکشید تا تمیز شود.

 

۲- روش تمیز کردن مداد سیاه

برای پاک کردن مداد سیاه می‌توانید یک پاک کن معمولی استفاده کنید. برای این کار پاک کن را به آرامی روی خطوط مداد بکشید و آن‌ها را پاک کنید. اگر این روش فایده نداشت می‌توانید از جوش‌شیرین استفاده نمایید. به این صورت که مقداری جوش شیرین را با آب قاطی کرده و با یک پارچه به صورت آرام بر روی محل بکشید. این کار به دیوار آسیب وارد نمی‌کند.

۳- روش تمیز کردن دیوار گچی از مداد شمعی

پاستل‌ها و مداد شمعی به دلیل روغنی بودن به راحتی از سطح دیوار پاک نمی‌شوند، برای این کار می‌توانید ابتدا مداد شمعی به جا مانده روی دیوار را با قاشق پلاستیکی بتراشید.
سپس مقداری جوش شیرین روی یک پارچه نم دار بریزید و به آرامی روی باقی مانده مداد شمعی بکشید.
بعد با یک اسفنج مرطوب روی محدوده لکه‌ها بکشید تا آن‌ها را کاملا تمیز کند و در نهایت دیوار را با حوله مرطوب تمیز کنید.

 

 پاک کردن لکه‌های سیاه از روی دیوار گچی

 

این لکه‌ها ممکن است به طور کامل از روی دیوار‌های گچی محو نشوند، اما حداقل می‌توانید سعی خود را بکنید. کمی جوش شیرین را در آب حل کنید و بعد با یک پنبه آن را روی لکه‌های دیوار بکشید. در نهایت با یک دستمال نم دار آن را تمیز کنید.

 

تمیز کردن خودکار از روی دیوار گچی

برای پاک کردن رد خودکار از روی دیوار می‌توانید از الکل سفید استفاده کنید. برای این کار ابتدا مقداری الکل سفید روی پنبه بریزید. دقت کنید که مقدار الکل اندازه‌ای نباشد که از روی پنبه بچکد و لکه باقی بگذارد.
سپس پنبه را روی لکه فشار دهید و اگر جوهر خودکار به پنبه منتقل نشد، از الکل بیشتری استفاده کنید. نباید پنبه را روی قسمت‌های لک شده بمالید، زیرا این کار باعث پخش شدن لکه می‌شود. هرگز یک پنبه کثیف را دوباره روی دیوار قرار ندهید و برای هر بار پاک کردن از قسمت تمیز پنبه و یا یک پنبه دیگر استفاده کنید.
سپس یک پارچه تمیز را به الکل آغشته کرده و روی باقی مانده لکه بمالید برای پارچه نیز هر بار از قسمت‌های تمیز آن استفاده کنید و تا محو کامل لکه جوهر به این کار ادامه دهید. در پایان، جای لکه را با یک پارچه خشک پاک کنید.

 

پاک کردن جای تابلو‌ها روی دیوار گچی

وقتی یک قاب عکس یا تابلو به مدت طولانی روی یک دیوار باشد، اگر تابلو به دیوار بچسبد به این دلیل که گرد وغبار به زیر تابلو نفوذ نمی‌کند، تکه دیوار پشت آن تمیز‌تر از بقیه قسمت‌های دیوار باقی می‌ماند. در این حالت دیوار دورنگ می‌شود. بهترین روش برای حل این مشکل استفاده از بخارشور است.
اگر بخار شور در دسترس ندارید می‌توانید محلول شوینده را در آب گرم بریزید و مخلوط کنید سپس با دستمال یا اسفنج اطراف رد تابلو را محکم تمیز کنید.

 

آخرین راهکار برای تمیز کردن دیوار گچی

اگر از روش‌های بالا نتوانستید نتیجه بگیرید می‌توانید با یک کاغذ سمباده مقداری روی محل لکه روی دیوار گچی بکشید. بعد گرده‌های آن را تمیز کنید و یک دستمال نم دار را روی محل لکه بکشید.
چطور گچ و سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک کنیم

اگر که خودتان به تازگی در ساختمانتان عملیات ساخت و ساز انجام داده باشید و یا این که برای خرید خانه به ساختمان های نوساز رفته باشید، به طور حتم توجهتان به لکه های گچی و سیمانی ای که بر روی کاشی و سرامیک به جا مانده اند، جلب شده است و از خودتان پرسیده اید که چطور گچ و سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک کنیم؟
به توصیه های غلط عمل نکنید!

اگر که دقت کرده باشید، راهکارهای زیادی راجع به این که چطور گچ و سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک کنیم وجود دارد. بعضی از افراد به درستی روش پاک کردن گچ روی سرامیک را نمی دانند و به غلط اجسام نوک تیزی بر می دارند و به زیر آن ها می اندازند تا آن ها را بکنند و یا بتراشند و با این کارشان نه تنها باعث پاک کردن سرامیک کف نمی شوند، بلکه خط های گهگاه عمیقی را هم بر روی آن به وجود می آورند که تنها راه برای رفع آن ها، عوض کردن کاشی یا سرامیک و صرف هزینه های زیاد و بی مورد است.

برخی دیگر برای پاک کردن سیمان از روی سنگ توالت، از جوهر نمک استفاده می کنند و بعد از مدتی از لکه های بزرگ و تیره به جا مانده از جوهر نمک شکایت می کنند و به دنبال راه چاره ای برای از بین بردن آن می گردند. پس چطور گچ و سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک کنیم؟!

 

بهترین روش پاک کردن گچ روی سرامیک

می توانید با مراکز ارائه خدمات ساختمانی تماس بگیرید تا یکی از پرسنل های خودشان را خدمت شما بفرستند. این افراد ابتدا لکه را خیس می کنند و سپس محلولی متشکل از آب و مواد شوینده ای که PH اسیدی و بازی آن متناسب با کاشی و سرامیک شماست و باعث خوردگی و آسیب رساندن و یا لکه کردن آن نشود، می سازند و با استفاده از یک تی نرم و حوله ای به روی لکه ها می مالند و کم کم آن ها را از بین می برند. در حقیقت می توانیم بگوییم که تنها روش موثری که پاک کننده گچ و پاک کننده سیمان سفید است، کفسابی است. در کفسابی برای پاک کردن سرامیک کف، لقمه های مختلف با درجه های نرمی و زبری مختلفی استفاده می شود. با استفاده از این روش، نه تنها می توانید لکه های گچ و سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک بکنید، بلکه می توانید ان ها را بیش از حتی روز اول صیقلی کنید و از تمیزی و درخشندگی آن ها لذت ببرید.

 

مزایای استفاده از کفسابی به عنوان پاک کننده سیمان سفید

در روش کفسابی، در صورت لزوم از حلال های مناسب سیمان با PH مناسب استفاده می شود که به خود بافت سنگ و سرامیک و کاشی لطمه ای وارد نکند و به علاوه، پرسنل ماهر و با تجربه مراکز کفسابی به گونه ای از این روش برای پاک کردن لکه های گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک شما استفاده می کنند تا دوغاب مابین آن ها از بین نرود و باعث لق شدن آن ها نشود.

پاک کردن لکه دوغاب از روی کاشی و سرامیک با سرکه راه حل های ساده برای خلاص شدن از شر لکه های موجود در دوغاب های مزاحم وجود دارد، که در این مطلب با شما در میان می گذاریم.

 

5 راه حل سالم و طبیعی برای تمیز و پاک کردن لکه دوغاب بین کاشی ها

تمیز کردن پسماند، گرد و غبار و سایر مواد در فضاهای بین کاشی ها گاهی کاری دشوار است ، مهم است که فضای بین کاشی ها به طور مرتب تمیز شوند شما نباید از مواد شیمیایی تمیز کننده برای سفید کردن فواصل بین کاشی ها استفاده کنید.

اگر چه که می توانید مواد پاک کننده موثری را در بازار پیدا کنید، اما مواد ارزان قیمت طبیعی نیز وجود دارد که برای این کار مفید هستند.فواصل بین کاشی ها با خمیر دوغاب پر شده، با گرد و خاک و لک و سایر مواد احاطه می شوند در حالی که در ابتدا قابل مشاهده نیست،اما این دوغاب در فواصل بین کاشی با رشد قارچ ها، رنگ تیره ای به خود می گیرد.

بدترین قسمت، این است که دیواره ها شروع می کنند تا ظاهری غیر بهداشتی پیدا کنند و انباشت این میکروارگانیسم ها باعث افزایش خطر ابتلا به آلرژی می شود بنابراین، باید آنها را حداقل یک بار در هفته تمیز کنید
راه حل های ساده برای خلاص شدن از شر لکه ها موجود در دوغاب های مزاحم وجود دارد، که در این بخش با شما در میان می گذاریم.

 

پاك كردن لكه های سیاه از روی دیوار گچی

این لکه ها ممکن است به طور کامل از روی دیوارهای گچی محو نشوند اما حداقل می توانید سعی خود را بکنید. کمی جوش شیرین را در آب حل کنید و بعد با یک پنبه آن را روی لکه‌های دیوار بکشید. در نهایت با یک دستمال نم دار آن را تمیز کنید.

 

پاك كردن مداد رنگي از روي ديوار گچی

برای پاک کردن رد مداد رنگی از روی دیوار می توانید مقداری خمیر دندان را روی یک مسواک کهنه بمالید و به آرامی روی خطوط مداد رنگی را تمیز کنید. همچنین می‌توانید مقداری جوش شیرین را در آب مخلوط کنید و با پنبه روی خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی بکشید تا تمیز شود.

پاک کردن لکه های دوغاب بین کاشی ها

چگونه می توان دوغاب فواصل بین کاشی ها را سفید کرد:
آیا می دانید که از چه محصولات طبیعی می توانید برای سفید کردن آنها استفاده کنید؟ 5 مورد از بهترین راه ها را با شما به اشتراک می گذاریم .

1. سرکه سفید:
سرکه سفید، به عنوان یکی از بهترین موادها برای سفید کردن دوغاب بین کاشی ها شناخته شده است با توجه به محتوای اسید طبیعی آن، لکه های قارچی و لکه های آب را از بین می برد.

مواد لازم:
•    ½ فنجان سرکه سفید (125 میلی لیتر)
•    ¼ فنجان آب گرم (62 میلی لیتر)

آماده سازی:
سرکه سفید را در یک کاسه ریخته و با آب گرم مخلوط کنید.سپس محلول را در یک بطری اسپری بریزید.

چگونگی استفاده :
این تمیز کننده را بر روی دوغاب ها اسپری کنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با اسفنج یا برس بکشید و آبکشی کنید.
نکته: اگر لکه ها پاک نمی شوند ، آنها را با سرکه سفید از بین ببرید.

2. جوش شیرین:
جوش شیرین ،یکی از موثرترین مواد سالم “پاک کنندگی” هستند. با توجه به اقدامات رضایت بخش و ضد قارچی آن، بقایای قارچ ها که فواصل بین کاشیتان را کثیف کرده اند را از بین می برد.
همچنین بوی بد و باکتری ها را نابود می کند.

مواد لازم:
•    ½ فنجان جوش شیرین (100 گرم)
•    آب داغ (به مقدار مورد نیاز)

آماده سازی:
جوش شیرین را در یک کاسه ریخته و با آب داغ مخلوط کنید، تا یک خمیر سفت مرطوب بدست آورید.

چگونگی استفاده :
خمیر را در فواصل کاشی بمالید تا سفید شوند.اجازه دهید 30 دقیقه بماند و سپس آن را آبکشی کنید.

3. آبلیمو:
اسید سیتریک موجود در آب لیمو، از رشد باکتری ها و قارچ های موجود در شکاف بین کاشی ها جلوگیری می کند ، استفاده مستقیم آن ،نه تنها گرد و خاک ها را پاک می کند، بلکه مانع از چرک و دوده و لکه می شود.

مواد لازم:
•    ½ فنجان آب لیمو تازه (125 میلی لیتر)
•    ¼ فنجان آب گرم (62 میلی لیتر)

آماده سازی:
آب لیمو تازه را در آب داغ رقیق کنید.سپس آن را در یک بطری اسپری بریزید.

چگونگی استفاده :
محلول را روی دوغاب فواصل کاشی ها اسپری کنید و با اسفنج روی آن بکشید.سپس آبکشی کنید و این کار را تا پاک شدن کامل لک ها ،تکرار کنید.

4. سرکه سیب:
بله، درست است، سرکه سیب بیشتر در آشپزخانه و داروهای طبیعی استفاده می شود ؛ با این حال، به دلیل سطح بالای اسید آن، یک راه جالب برای تمیز کردن کاشی و حمام است.

مواد لازم:
•    ½ فنجان سرکه سیب (125 میلی لیتر)
•    ½ فنجان آب (125 میلی لیتر)

آماده سازی:
سرکه سیب را در آب رقیق کنید.

چگونگی استفاده :
یک اسفنج را در محلول فرو ببرید و روی دوغاب فواصل بین کاشی ها بکشید.این کار را تا زمانی که سطح مورد نظرتان سفید شود، تکرار کنید.در نهایت، با آب گرم بشورید.

5.- پراکسید هیدروژن و جوش شیرین:

پراکسید هیدروژن یکی از محصولات خوب توصیه شده برای سفید کردن دوغاب کاشی و سطوح مشابه است. ما توصیه می کنیم که از ترکیب آن با بکینگ پودر برای حذف لکه های آب و سفیدک های صابون استفاده کنید.

مواد لازم:
•    ¼ فنجان پراکسید هیدروژن (62 میلی لیتر)
•    ½ فنجان جوش شیرین (100 گرم)

آماده سازی:
پراکسید هیدروژن را با جوش شیرین ترکیب کنید، تا خمیر نیمه جامد بدست آید.

چگونگی استفاده :
این خمیر را بر روی دوغاب ها بمالید و با برس یا اسفنج رویش بکشید.اجازه دهید تا 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم آبکشی کنید.

نکته:اگر نتوانستید قارچ ها را کاملا پاک کنید، بعد از استفاده از پراکسید هیدروژن و جوش شیرین، از سرکه سفید استفاده کنید.

روش دیگری برای پاک کردن لکه دوغاب سرامیک با ابزار ساده

مواد لازم :
•    آب گرم
•    سفید کننده اکسیژنه
•    فرچه ضخیم (مانند یک مسواک قدیمی)
•    حوله
•    لیمو

مراحل انجام کار:
ابتدا سطح مورد نظر را کامل تمیز کنید و اجازه دهید دوغاب به طور کامل خیس شود. سپس 2 قاشق غذاخوری سفیدکننده اکسیژنه را در 2 فنجان آب گرم حل کنید.
حالا فرچه را با این محلول خیس کنید و آن را بر روی دوغاب بکشید ، دقت داشته باشید که باید اجازه دهید این محلول کاملا جذب شود و بعد فرچه را به صورت مدور بر روی دوغاب بمالید و این کار را آن قدر ادامه دهید تا لکه ها از بین بروند.

نکته:برای از بین بردن لکه های تیره، آبلیمو را مستقیما روی لکه بریزید، اجازه دهید کاملا جذب شود، و بعد آن را تمیز کرده و اجازه دهید خشک شود. در استفاده از آبلیمو دقت کنید چراکه ممکن است به برخی از سطوح آسیب بزند.
کاشی ها و دوغاب را با یک پاک کننده اسپری کنید و بعد آن را با دستمال تمیز کنید. قبل از آن که شاهد نتیجه باشید اجازه دهید دوغاب به طور کامل خشک شود، زیرا دوغاب نمدار از دوغاب خشک تیره تر به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *