لوگو گچبری مجتبی پارسایی

09121671980

گچبری مجتبی پارسایی برترین طراح و مجری گچبری در ایران

انواع گچبری

خانه >> مقالات >> انواع گچبری

گچبری

فهرست مطالب

انواع گچبری

در حال حاضر انواع گچبری محبوبیت زیادی به دست آورده اند. تعداد روش های گچبری روز به روز در حال افزایش بوده و این مسئله توانسته تا نظر خیلی از افراد را به این پروسه جذب کند. به خاطر داشته باشید که انواع گچبری می توانند زیبایی محیط داخلی خانه را تحت تاثیر خود قرار دهند. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از بهترین و قوی ترین روش های گچبری در موقعیت های مختلف، به مسئله ای مهم و کلیدی تبدیل شود.

افراد می توانند بر اساس فاکتور های مختلفی انواع گچبری را انتخاب نمایند. سلیقه و نحوه طراحی دکوراسیون داخلی از جمله مهم ترین فاکتور ها و عواملی به حساب می آیند که روند انتخاب را تحت تاثیر خود قرار می دهند. به خاطر داشته باشید که انتخاب روش های گچبری درست، زیبایی محیط شما را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار می دهد. امروز ما قصد داریم تا در مورد انواع گچبری با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

اگر شما هم به دنبال اجرای گچبری به هر روشی ،بر روی خانه خود هستید و دوست دارید تا نظر یک کارشناس قبل از دنبال کردن این پروسه را بدانید، می توانید خدمات مجموعه مجتبی پارسایی را مورد استفاده قرار دهید. این مجموعه با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه اجرای انواع گچبری، آماده ارائه خدمات به کاربران می باشد.

جهت ارتباط با مجموعه گچبری مجتبی پارسایی با شماره 09121671980 تماس بگیرید.

هنر را نمی‌توان محدود کرد. هنرمند هیچ‌گاه از کار خود خسته نمی‌شود. ، چون کار او تکرار ندارد. هنر گچبری نیز متنوّع است و محدود به چند شاخه نمی‌شود. گچبر هر روز و هر لحظه یک شیوه به کارش اضافه می‌کند. بطور کلی انواع گچبری‌ انجام شده را می‌توان به چهار دسته بطور کلی تقسیم کرد:

1- گچبری سنتی

اولین مورد از انواع گچبری مربوط به روش های سنتی می باشد. گچبری سنتی یا قدیمی را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین روش های مربوط به گچبری در نظر گرفت که ویژگی های مثبت زیادی را نیز در خود جای داده است. انواع گچبری سنتی به خاطر یک سری ویژگی های خاص محبوبیت زیادی هم به دست آورده اند. زمانی که نام گچبری سنتی به گوش می رسد، خیلی از افراد به خانه های قدیمی و سنتی فکر می کنند. البته که این تفکر در مورد این سبک خاص از روش های گچبری درست می باشد. این سبک معمولا در خانه های سنتی به کار رفته و زیبایی آنها را چند برابر می کند.

انواع گچبری سنتی طرح های خاصی دارند. این طرح ها شلوغ، ظریف و پر از رنگ و لعاب هستند. بر خلاف طراحی مدرن و مینیمالیستی که به کمترین جزئیات ممکن نیاز دارد، این روش گچبری از حداکثر امکانات استفاده می کند تا یک طرح فوق العاده را ایجاد نماید. به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ های مناسب و شاد در این روش طراحی یک مسئله مهم به حساب می آید. رنگ هایی همچون قرمز، آبی، طلایی و سبز در این سنگ گچبری خیلی راحت مشاهده می شود.

البته که این روش گچبری یک سری زیر شاخه های خاص نیز دارد. گچبری معرق، گچبری لایه ای، گچبری کلوخی و گچبری هشته از جمله رایج ترین سبک های طراحی به حساب می آیند که در دسته روش های سنتی قرار می گیرند. همه این موارد مزایای زیادی را نیز در خود جای داده و بر اساس سلیقه افراد شخصی سازی می شوند.

 

2-گچبری کلاسیک

انواع گچبری کلاسیک دومین روش هایی به حساب می آیند که ما قصد صحبت در مورد آنها را داریم. به صورت کلی، گچبری های کلاسیک ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده اند. این سبک از گچبری یک نوع هنر تزئینی به حساب می آید. زمانی که کارشناسان نسبت به استفاده از طرح های کلاسیک و قدیمی دوران اروپا برای شکل دادن به گچ استفاده می کنند، گچبری کلاسیک رخ داده است. به صورت کلی، این روش گچبری می تواند بر روی دیوار ها، سقف، راهرو ها و سایر قسمت های مهم خانه تاثیرات مهمی را به همراه داشته باشد.

همچون انواع گچبری سنتی، روش های کلاسیک هم از خطوط، طرح ها و اشکال شلوغی استفاده می نمایند. به کار گیری طراحی های مینیمالیستی در این زمینه نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. این طرح ها با قرار گیری در کنار یکدیگر می تواند یک جلوه بصری فوق العاده را ایجاد نمایند. جلوه ای که زیبایی خانه را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهد. به خاطر داشته باشید که این روش گچبری فقط بر روی سقف اعمال نمی شود.

زیبایی این روش مربوط به دیوار ها، ستون ها و حتی آینه های خانه می باشد. پس، در صورتی که شما هم به دنبال یک روش گچبری تضمینی و با کیفیت هستید، استفاده از طرح های کلاسیک همواره نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت. البته، شما باید به دنبال استفاده از خدمات بهترین تیم های طراحی کننده ایرانی باشید تا در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

3-گچبری نئوکلاسیک

سومین مورد از روش های محبوب گچبری، مربوط به روش های نئوکلاسیک می باشد. به صورت کلی انواع گچبری نئوکلاسیک یک روش خاص تر از طراحی های کلاسیک به حساب می آیند. زمانی که نام گچبری کلاسیک به گوش می رسد، خیلی از ما به طرح های شلوغ و قدیمی اروپایی فکر می کنیم. در حالی است که گچبری نئوکلاسیک با روش های قدیمی یک سری تفاوت های خاص دارد. در این روش گچبری، طراحان دیگر به دنبال استفاده از شکل های شلوغ، رنگ های خاص و نماد های سلطنتی نیستند.
انواع گچبری نئوکلاسیک را می توان به عنوان یک حد وسط میان طراحی کلاسیک و مدرن در نظر گرفت. نئوکلاسیک به روشی گفته می شود که در طی آن طراحان از طرح های انتزاعی خاص استفاده می کنند تا زیبایی محیط را بیشتر کنند. در عین حال، آنها از پیچیدگی ها و شلوغی های طراحی کلاسیک دوری می کنند. همه این موارد باعث شده اند تا استفاده از گچبری نئوکلاسیک در موقعیت های مختلف به مسئله ای مهم و کلیدی تبدیل شود. اگر شما هم به دنبال یک طراحی خاص هستید، می توانید از نئوکلاسیک استفاده نمایید.

4-گچبری مدرن

در نهایت، آخرین مورد از روش های گچبری که ما قصد صحبت در مورد آن را داریم، مربوط به گچبری مدرن می باشد. به خاطر داشته باشید که  گچبری مدرن به عنوان جدید ترین و به روز ترین روش های گچبری شناخته شده اند. این روش طراحی دیوار که به معماری وابستگی زیادی دارد، به صورت مینیمالیستی طراحی شده و از شلوغی های طراحی قدیمی دوری می کند. به خاطر داشته باشید که این روش طراحی با کمترین اشکال و آلودگی بصری ایجاد می شود.

جهت ارتباط با مجموعه گچبری مجتبی پارسایی با شماره 09121671980 تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *