لوگو گچبری مجتبی پارسایی

09121671980

گچبری مجتبی پارسایی برترین طراح و مجری گچبری در ایران

گچبری نور مخفی جدید+مزایا و معایب گچبری نورمخفی

خانه >> مقالات >> گچبری نور مخفی جدید+مزایا و معایب گچبری نورمخفی

گچبری نورمخفی
گچبری نور مخفی یکی از مواردی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و در صورت اجرای صحیح و اصولی، جلوه ای چشم نواز به دکوراسیون داخلی می بخشد

تصاویر گچبری نورمخفی

فهرست مطالب

صنعت ساختمان سازی در مرحله نازک کاری یا به عبارتی طراحی نمای داخلی ساختمان با مقوله گچ کاری و گچبری همراه می شود. به واقع هنر گچبری را باید یکی از تاثیرگذارترین و جذاب ترین هنرهای دخیل در صنعت ساختمان سازی دانست. اگر طرح های برجسته و زیبای گچبری کلاسیک را از نمای داخلی بسیاری از ساختمان های به جا مانده از دوران گذشته حذف کنیم، روح بنا و معماری داخلی ساختمان از بین می رود.

البته هنر گچبری به واسطه تجربه و خلاقیت اساتید این حرفه، توانسته با سلیقه و نیازهای جامعه امروزی رشد و توسعه پیدا کند. در کنار پایبندی به حفظ و نشر طرح های کلاسیک در قالب ها و فرم های امروزی، به ساخت، طراحی و به کارگیری فرم های مدرن مطابق با سلیقه روز جامعه نیز پرداخته است.

گچ بری نورمخفی

یکی از جمله جدیدترین طرح های مورد استفاده در این هنر، گچبری نورمخفی می باشد. شکلی از گچبری که بیشتر در سبک های مدرن به کار گرفته می شود و با ایجاد انواع خطوط موازی، مورب، متقاطع و حتی اشکال هندسی و تلفیق آن با نورپردازی دقیق باعث جلب توجه هر بیننده ای می شود.

برای ارتباط با ما با شماره 09121671980 تماس بگیرید.

گچبری نور مخفی یکی از مواردی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و در صورت اجرای صحیح و اصولی، جلوه ای چشم نواز به دکوراسیون داخلی می بخشد.در واقع نورمخفی به اجرای هر نوع نور پردازی گفته می شود که منبع تولید نور، به صورت مستقیم دیده نشود و فقط نوری که ایجاد می کند به چشم ما برسد. چیزی که این روزها به اسم نور مخفی در بین مردم و برقکارها رواج دارد بیشتر با استفاده از شیلنگ های نورانی در سقف ها و داخل گچبری ها اجرا می شود.

البته سایر سبک های گچبری از جمله کلاسیک و نئوکلاسیک هم از گچبری نور مخفی برای تاکید بیشتر بر محیط استفاده می کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با فضاهای مناسب برای گچبری های نور مخفی، کاربرد آنها در سقف و انواع آن بیشتر آشنا شوید.

 

تناسب رنگ نورپردازی با گچبری موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گرفته و با توجه به نوع کاربری، طراحی خاصی برای آن انجام پذیرد تا فضایی دلنشین و منحصر بفرد ایجاد کند.

کاربرد گچبری نور مخفی سقف

از آنجایی که گچبری نور مخفی سقف در طراحی معماری و دیزاین داخلی ساختمان بسیار پرکاربرد و مورد توجه می باشد، طراحان و معماران علاقه بسیاری زیادی برای اجرای نقشه هایی مطابق با رعایت اصول نورپردازی سقف دارند. همین مساله باعث شده تا با توجه به شرایط محیط مد نظر برای اجرای گچبری نورمخفی سقف، کاربرد گچبری های نور مخفی سقف هم متفاوت باشد.

به طور کلی، کاربرد این نوع از گچبری ها در سقف ایجاد عمق و فضا به محیط مد نظر می باشد. به خصوص در ساختمان های با سقف های کوتاه این مساله بیشتر به چشم می آید. البته در فضاهای بزرگتر نیز از این گچبری های نور مخفی سقف با هدف گرم کردن، فضاسازی و عمق دادن به محیط اجرا می شود.

درواقع كاربردنورمخفي دادن حاله اي از نورحدود٢٠-٣٠سانت جلوتر از ان است وتامين نور محل بايد ازطريق ديگري انجام پذيرد به همين دليل تقريبا اكثر اوقات در طراحي نورمخي؛ابعاد به صورتي است كه در زير نورمخفي جايي براي هالوژن نيز تعبيه مي كنند كه فضاي بيشتري را اشغال كرده كه اكثرطراحان بخاطر كمبود فضا و ارتفاع مجبور به حذف نورمخفي مي شوند.

اما اين يك راه حل بسيار ساده دارد شما ميتوانيد نور مخفي با كمتر از ١٠سانتيمتردرمحل مورد نظر اجرا كنيد و بجاي هالوژن هايي كه حذف كرده ايد از لوسترهاي ديوار كوب استفاده كنيد كه درقابندي ديوارها كاربرد فراواني دارد وجلوه ي زيبايي به يك فضاي مدرن ياكلاسيك مي تواند بدهد.

برای ارتباط با ما با شماره 09121671980 تماس بگیرید.

گچبری نور مخفی برای چه فضایی مناسب است؟

یکی از مسائلی که افراد در اجرای طرح های گچبری نور مخفی در آن تردید دارند، بخش مناسب ساختمان برای اجرای این طرح ها است. به عبارتی دیگر اغلب افراد فضای مناسب برای اجرای گچبری نور مخفی در خانه را محدود به بخش های خاصی از خانه می دانند. البته که چنین تصور رایجی کاملا اشتباه است.

گروه گچبری مجتبی پارسایی با برخورداری از اساتید حرفه ای و باتجربه امکان اجرای انواع طرح های چنین گچبری هایی را در تمام قسمت های خانه را با بهترین کیفیت و در قالب زیباترین طرح ها دارد. به طور کلی اجرای گچبری های نور مخفی در قسمت های مختلف زیر امکان پذیر می باشد.

  • گچبری نور مخفی سقف

سقف خانه یکی از متداول ترین بخش هایی است که گچبری نورمخفی در آن اجرا می شود. علاوه بر زیبایی چند برابر سقف با دادن عمق به سقف خانه، باعث بلندتر به نظر رسیدن ارتفاع کف تا سقف ساختمان زیبایی دو چندان گچبری سقف می شود. اجرا باندهای عمقی در 4 طرف سقف، طرح هایی از مکعب های خالی و اجرای دایره های خالی کوچک و بزرگ در سقف ساختمان تنها برخی از روش های به روز گچبری نور مخفی سقف به شمار می رود.

مطالب پیشنهادی مطالب پیشنهادی: گچبری گلویی

  •  گچبری نور مخفی دور لوستر

گچبری نور مخفی دور لوستر باعث ایجاد تاکید بر لوستر در نمای سقف خانه می شود. نورپردازی به صورت مخفی در اطراف لوستر همراه با گچبری دور لوستر باعث زیبایی و جذابیت سقف می شود. این کار زیبایی سقف را چندین برابر بیشتر می کند. همچنین با تاکید بر مرکزیت لوستر به تلفیق نورهای مخفی با نور مرکزی لوستر به محیط خانه روح و عمق می بخشد.

  • گچبری نور مخفی دور قاب دیوار

دور قاب دیوار یکی دیگر از بخش های مناسب برای اجرای گچبری نور مخفی در داخل ساختمان است. گچبری نور مخفی دور قاب دیوار به افزایش زیبایی دیوار و محیط کمک شایانی می کند. اصولا دیوار خام بدون طرح و ابزار بدون روح و حس است، اما وقتی که این نوع گچبری ها دور قاب دیوار اجرا می شود و در مرحله آخر نورپردازی اضافه می شود، حس و بُعد و روح به گچبری دیوار داده می شود و فضای محیط دلنشین تر می گردد.

  • گچبری نور مخفی پشت تلویزیون

یکی از پرکاربردترین بخش های دیوار برای اجرای چنین گچبری هایی، گچبری نور مخفی پشت تلویزیون است. اجرای گچبری نور مخفی پشت قاب تلویزیون زیبایی و حس لاکچری بودن را به فضا القا می کند. ترکیب طرح های نورمخفی و نورپردازی اطراف آن به خصوص در زمان تاریک شدن هوا، باعث جذابیت بیشتر تماشای تلویزیون می شود.

  • نور مخفی در راهرو ها

نورهای مخفی برای راهروهایی که فاقد هر گونه منبع روشنایی هستند بسیار مناسب اند، مخصوصا پشت دیوار های کاذب یا تابلو ها. همین نور مخفی ها می توانند چهره راهروهای شما را تغییر داده و به جلوه ببخشند.

برای ارتباط با ما با شماره 09121671980 تماس بگیرید.

انواع گچبری نور مخفی

گچبری نور مخفی به دلیل استقبال و جذابیتی که در جامعه امروزی دارد، از تنوع طرح ها و سبک های مختلفی برخوردار است. سلایق متنوع افراد و تمایل به اجرای طرح های منحصر به فرد باعث شده تا گچبری نور مخفی در انواع سبک ها گسترش پیدا کند. گروه گچبری مجتبی پارسایی با سال ها تجربه درخشان و نمونه کارهای واقعی و قابل مراجعه، امکان اجرای انواع گچبری نور مخفی در طرح های سلطنتی تا مدرن را دارد.

  •  گچبری نور مخفی سلطنتی

گچبری نور مخفی سلطنتی یکی از پرکارترین انواع گچبری نور مخفی می باشد که برای محل های بزرگتر و سقف های بلندتر قابلیت اجرا را دارد. به دلیل حجم بالای طرح ها و الگوها در گچبری های نور مخفی سلطنتی، قیمت و اجرت اجرای این قبیل گچبری ها با سایر طرح ها و مدل ها متفاوت و به تبع بیشتر است.

قاعدتا به خاطر حجم بالای کار اینگونه طرح ها، زمان اجرای پروژه هم بیشتر است که به دلیل دقت بالای کار می باشد. گروه گچبری مجتبی پارسایی با ارائه نمونه کارهای واقعی از پروژه ها اجرا شده قبلی، بهترین و زیباترین گچبری نورپردازی سلطنتی را برای کارفرمایان با نازلترین قیمت ها اجرا می نماید.

  •  گچبری نور مخفی کلاسیک

گچبری نور مخفی کلاسیک یکی دیگر از مدل های پر کار است. البته در کنار استفاده از نور در اجرای این مدل گچبری ها می توان از رنگ های گرم هم استفاده کرد. ترکیب گچبری کلاسیک، نور و رنگ به فضا روح، عمق و شخصیت می دهد. اجرای چنین طرح هایی به خصوص در سقف های اتاق خواب حسی دلنشین و آرامش بخش به فضا می دهد.

  •  گچبری نور مخفی سقف ساده

گچبری نور مخفی سقف ساده مناسب افرادی است که علاقه به مینیمالیستی دارند. از نظر این افراد هر چه طرح و نقش کمتر باشد، فضای محیط جذاب تر است. گچبری نور مخفی ساده، صرفا به اجرای چند طرح خطی ساده و بدون طرح همراه است. گچبری ساده در کنار نور مخفی اجرا شده نمایی کم تراکم، خلوت و ساده را به وجود می آورد. برخی از افراد در جامعه امروزی فضایی با چنین ویژگی هایی را می پسندند که البته مقوله ای کاملا سلیقه ای است.

  • گچبری نور مخفی مدرن

مدرنیته و سبک زندگی مدرن تنها به نحوه لباس پوشیدن و ارتباطات فردی افراد اطلاق نمی شود. مدرنیته و سبک زندگی مدرن در ایده ها، طرح ها و حتی معماری هم ایجاد شده است. هنر گچبری هم برای بقا در صنعت ساختمان و معماری داخلی، خود را با سبک های مدرن تطبیق داده و امروزه گچبری نور مخفی مدرن و گچبری مدرن به یکی از پر طرفدارترین انواع گچبری به خصوص در میان جوان ها تبدیل شده است.

ترکیب طرح های هندسی متنوع، خطوط موازی و متقاطع در کنار هم و تلفیق آن با نورپردازی محیطی باعث ایجاد جذابیت و شخصیت در فضای ساختمان می شود. اغلب معماران جوان به اجرای چنین طرح هایی در سقف ها و دیوارهای ساختمان در حال اجرای خود دارند. گروه گچبری مجتبی پارسایی جدیدترین و به روزترین طرح های گچبری نور مخفی مدرن را با بهترین و دقیق ترین ابزارها اجرا می نماید.

 

قیمت گچبری نور مخفی ساده

قیمت گچبری نورمخفی ساده عموما به متراژ و میزان کار بستگی دارد. جدیدترین گچبری نور مخفی سقف و گچبری نور مخفی جدید را گروه گچبری مجتبی پارسایی با نازلترین قیمت ها و بهترین کیفیت ممکن به کارفرمایان عزیز ارائه می دهد. امکان ارائه مشاوره رایگان و حتی بازدید از پروژه های در حال اجرا و نمونه کارهای قبلی اجرا شده توسط گروه گچبری مجتبی پارسایی در ایام هفته فراهم می باشد.

برای ارتباط با ما با شماره 09121671980 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *